Ren bil till ett lågt pris utan att miljön får betala. Hos Washstop tvättar du bilen snabbt, billigt och enkelt och dessutom är det bättre för miljön än att tvätta hemma eller på en traditionell biltvätt.
Det ville Washstop fram få i sin visuella identiteten och i konceptet för deras tvättar.
IDENTITET
KONCEPT
DESIGN
COPY
Washstop

Formspråket blev lika enkelt att förstå som det är att tvätta bilen och använda deras tjänster. Nära naturen och nära kunden, digitalt så långt som möjligt. Budskap och tonalitet håller samma stil som formen, enkelt och lättförståeligt.
Löv-droppikon representerar det naturliga och naturvänliga sätt som Washstop tvättar bilar på, klädd i färger hämtade ur den svenska skogen. Ikonens former används även som ett grafiskt element i övrig kommunikation och material.
För att få tvättstationerna att smälta in i den svenska naturen och ge ett luftigt intryck tog jag fram Washstops egna björkmönster.





