top of page

Kuranta är butiken som vill hjälpa alla att leva ett hälsosamt liv med hjälp av information, inspiration och noga utvalda produkter. Här säljs allt från blodtrycksmätare och febertermometrar till massagepistol och fotbad.

Det är en ynnest att få vara med på hela resan. Jag har varit med och stöttat, inspirerat och väglett enda sedan starten, t.o.m. satt namnet på butiken – Kuranta. Precis så ser företaget sina kunder. De är kuranta eller strävar efter att bli det.

IDENTITET
KONCEPT
SHOP
COPY

Kuranta

kuranta_logo_1920x1080.jpg

I allt från färg och form till text och dialog är det viktigt för Kuranta att mottagaren ska känna sig sedd och betydelsefull. Att deras frågor tas på allvar. Med det som grund tog jag fram en identitet och ett koncept som förmedlar känslan av hälsa, gemenskap och glädje. 


Sen hjälpte jag till att bygga en webbshop och skapa innehåll för såväl sidan som sociala medier. Det var viktigt för Kuranta att webbshopen skulle kännas lika pålitlig som produkterna de säljer. Även här lät jag ledorden hälsa, gemenskap och glädje styra. Tydliga produktbilder och filmer som visar hur och när de ska användas. Varma och inkluderande bilder för tips och råd.  

kuranta_2_960x960.jpg
kuranta_1_960x960.jpg
kuranta_colors_1920x1080px.png
shop_kuranta_1920x1080px.png
kuranta_mobil_1920x1080.jpg

Kurantas målgrupper blev De hälsomedvetna, Riskgruppen och De som vill prestera. Konceptet som togs fram passar alla dessa men med lite olika budskap mot respektive målgrupp. Annonser med tydliga visuella budskap för att fånga intresse och inlägg med positiva formuleringar som informerar rullades ut och varumärket kunde sakta men säkert börja byggas.


Ganska snabbt tog det fart och Kurantas webbshop och blogg är idag välbesökt och försäljningen tickar stadigt på uppåt.  

kuranta_instagram_1920x1080px.jpg
phone.png
kuranta_bag_960X1280.jpg
bottom of page